לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

7 + 1 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

תאונות ספורט

תאונות ספורט הן פציעות או מקרים בריאותיים חמורים אחרים שמתרחשים במהלך פעילות ספורטיבית. הנה מידע חשוב על הנושא:

1. סוגים נפוצים – תאונות ספורט כוללות שברים, פריקות, קרעים ברצועות ובשרירים, זעזועי מוח, פגיעות בעמוד השדרה ועוד. הן יכולות להיות פציעות חדות או כרוניות מעומס חוזר.

  1. גורמי סיכון – עייפות, טכניקה לקויה, ציוד לא מתאים, היעדר חימום והתכוננות, קפיצה מעל היכולת, ועוד, יכולים להעלות את הסיכון לתאונות.

  1. ענפים מועדים – ספורט המערב מגע פיזי (כדורגל, כדוריד), ריצה ממושכת (ריצת מרתון) או תנועות מהירות וחדות (טניס, כדורסל) מועדים יותר לתאונות.

  1. מניעה – חשוב להתאים את רמת המאמץ ליכולת, להתאמן בהדרגתיות, להקפיד על טכניקה נכונה, להשתמש בציוד מגן ולתת לגוף מנוחה ושיקום מספקים. בדיקות רפואיות תקופתיות חשובות גם כן.

  1. טיפול – יש לטפל מיד בפציעות באמצעות קירור (RICE), קיבוע במידת הצורך, ופנייה לבדיקה ולטיפול רפואי במקרה של תסמינים מתמשכים או חמורים.

  1. השלכות ארוכות טווח – תאונות ספורט עלולות להוביל לנזקים כרוניים כמו דלקות מפרקים, כאבים כרוניים, ירידה בתפקוד ובטווח התנועה, ואף סיום מוקדם של קריירת ספורט.

את מי תובעים

ביטוח לאומי – דמי פגיעה או דמי תאונה :

ספורטאי מקצועי שנפגע במסגרת עבודתו ושכרו נפגע יו תחת דמי פגיעה ונכות מעבודה. אדם שהספורט היא לא עבודתו יוכל להיות מוכר בביטוח לאומי תחת דמי תאונה. דמי תאונה יש להגיש תוך 90 יום מיום הפציעה. לא ניתן לקבל ימי מחלה בזמן דרישה לדמי תאונה. המוסד לביטוח לאומי בוחן כל מקרה לגופו וככל ואדם מסוגל לעבוד במסגרת דמי התאונה – תביעתו לא תאושר. ישנם ילדים רבים שנפגעים במסגרת פעילות ספורטיבית בבית הספר. במקרה זה ניתן לתבוע פוליסת תאונות תלמידים. כל תלמיד במדינת ישראל מבוטח בפוליסת תאונות תלמידים.

ביטוחים פרטיים או קרן פנסיה –

במקביל ניתן לתבוע ביטוח פרטי, כמו תאונות אישיות, נכויות, או אובדן כושר עבודה, ניתן לדרוש פיצוי חודשי הן מריסק ביטוחי הקיים בתוך קרן הפנסיה ככל ואדם לא עובד מעל 90 ימים.

תביעת נזיקין

ככל שהיתה התרשלות של גורם מעוול בתאונה – ניתן לתבוע נזיקית, לדוגמא מתקן כושר לא תקין. במקרה זה הפיצוי הינו חד פעמי. כדי לתבוע תביעה נזיקית יש צורך חבות כלומר אחריות ובנזק.

תאונות ספורט במתקני כושר בפארקים ובגינות ציבוריות – תאונות מסוג זה יכולות להתרחש כתוצאה מנפילה או החלקה ממתקנים, שימוש לא נכון במתקנים פציעות שריר גורמי הסיכון שעלולים לגרום לכך הם תחזוקה לקויה של המתקנים, חוסר הדרכה או ידע בשימוש במכשירים.

ככל וקיימת התרשלות ניתן לתבוע את העיריה ואת הקבלנים מטעם העיריה האחראים על התקנת מכשירי הכושר בפארקים ובגינות. קבלנים אלו מחזיקים ביטוחים והתנהלות הינה מולם.

תאונות ספורט במכון כושר

 מכוני כושר צריכים לספק סביבת אמון בטוחה וסבירה למתאמנים במקרה של רשלנות מצד המכון (כגון תחזוקה לקויה או היעדר הדרכה מתאימה הם עלולים להיות אחראית משפטית לפציעות).

חוק מכוני כושר בישראל הידוע כחוק הפיקוח על מכוני כושר נועד להסדיר את פעילותם של מכוני כושר ולהגן על בריאות המתאמנים. ישנה חובת רישוי, פיקוח רפואי, הדרכה מקצועית וביטוח.

מה יש לעשות לאחר פציעה ?

  • לדווח למדריך / לאחראי.

  • לתעד את המקום ואת הפציעה.

  • יש לשמור קשר עם העדים שהיו עדים לאירוע.
  • יש לפנות לגורם רפואי ולוודא שכל הפרטים שנמסרו אכן נרשמו בדוח הרפואי.
  • יש לברר את פרטי חברת הביטוח של המקום

 

 

מידע נוסף

כסא גלגלים - גמלת נכות - ילד נכה - נכות כללית - ביטוח לאומי - ילד נכה עם ליקוי - גמלה לילד נכה

הגשת תביעה לגמלת ניידות

יש לכם ליקויים ברגליים (ע"פ רשימת הליקויים) המגבילים אתכם בניידות? המאמר הבא בשבילכם. כיצד ניתן להגיש תביעה עבור גמלת ניידות? מהם סוגי ההטבות הנכללות בגמלה? מי אינו זכאי לגמלת ניידות?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

אחוזי נכות - מה הם נותנים?

על מנת לקבוע את דרגת אי כשירות האדם, יש צורך לעבור ועדה רפואית בביטוח לאומי. ועדה זו אחראית על קביעת אחוזי הנכות הרפואית. אם כן, כיצד נקבעים אחוזי הנכות? מה קורה בתביעות נפגעי עבודה?

 

אובדן כושר עבודה

קצבת ניידות

קצבת הניידות מהווה חלק משורת ההטבות הניתנות ע"י ביטוח לאומי. מי הם זכאי הקצבה? מי קובע את המוגבלות בניידות? מהם הסוגים הקיימים לקצבת ניידות ואילו בקשות ותביעות ניתן להגיש במסגרת קצבת הניידות? האם ניתן להגיש עבור כל סוגי הליקויים?

 

תמונת המחשה לפציעה ושיקום

אובדן כושר עבודה תעסוקתי

אובדן כושר עבודה תעסוקתי הוא מצב רפואי קבוע / זמני / חלקי / מלא הנקבע על ידי רופא תעסוקתי עבור מי שאינו יכול לחזור לעבוד בשל תאונה / מחלה. את מי אפשר לתבוע? האם ניתן לערער על דחייה?

דילוג לתוכן